Our small job make Croatia grow up

Strenght - Integrity - Style

Strenght - Integrity - Style

Aluminijska egzotika

   Ako vas zanima kako izgledaju gumenjaci iz budućnosti potražite brend pod nazivom HIGHFIELD na slijedećem sajmu nautike koji posjetite. Iako postoji i radi već oko 30 godina, povijest ove firme kao ni sam brend HIGHFIELD, nisu nam poznati (osim rijetkim specijalcima koji pohode sajmove po Europi) iz razloga što ovaj proizvođač alu-gumenjaka dolazi iz daleke Australije gdje je alu brodogradnja nešto sasvim normalno, a zastupljenost aluminija je jako velika. Alu-gumenjake HIGHFIELD u Australiji već dugi niz godina upotrebljavaju sve državne službe na moru (policija, civilne službe sa spašavanje, SAR...) pa tako i ostali, od privatnih vlasnika jahti pa do rekreativaca, ronilaca i sl.  Međunarodna mreža od 36 dilera diljem svijeta govori puno.

HIGHFIELD

   U skoro 30 godina razvoja i usavršavanja HIGHFIELD je danas firma u francuskom vlasništvu sa evropskim menađmentom, svojom novom vrlo moderno opremljenom tvornicom u Kini. Svi materijali koji se koriste u proizvodnji su od najkvalitetnijih europskih proizvođača pa tako hipalon ORCA dolazi iz Francuske, PVC dolazi od Mehler-a iz Njemačke, gumeni dijelovi iz Italije itd. Aluminij koji se koristi za proizvodnju je posebni  Marine Grade aluminium alloys 5052, a debljina zavisno od modela do modela varira od 2,5 mm do 4 mm. Kod serije Patrol koja je namjenjena profesionalcima (ili onima koji traže dodatnu čvrstoću) debljina aluminija je 4 mm za rebra do 6 mm na palubi. 

 

Patrol Range

    Patrol serija gumenjaka karakteristična je po posebno čvrstom trupu čija su rebra postavljena u nizu od svakih 15 cm. Na tako čvrsti trup dodana je paluba debljine 6 mm. Na takvu palubu bez ikakvih problema mogu se montirati suspenzijska sjedala koja na plastičnu palubu nije moguća. Niz prednosti koje donosi ovako čvrsto i lagano plovilo, a koje ne idu uz plastični trup.

Što aluminij čini tako superiornim? 

  •    Iako je u personaliziranoj gradnji aluminij skup za gradnju plovila, ipak je u serijskoj proizvodnji jeftiniji i to od 30 do 40%. Jednom nacrtan i izrezan postaje vrlo lagan za varenje pa u automatiziranoj proizvodnji zbog svoje praktičnosti značajno snižava cijenu. 
  •    Kao materijal za gradnju lakši je od stakloplastike do 30% pa za pogon treba manje snage što dodatno snižava cijenu plovila i same potrošnje.
  •    Obzirom da je lakši od plastike može ga se više opteretiti, odnosno nosi više tereta što nije zanemarivo kad su u pitanju brodovi za prijevoz putnika ili ronilačke opreme.
  •    Ekološki su prihvatljiviji jer eloksirani aluminij ne ispušta nikakve otopine u more, troši manje goriva pa manje i zagađuje, a u potpunosti se dadu reciklirati pa na tome čak i zaraditi. Postupak razgradnje stakloplastike je skup i vrlo mučan posao.
  •    Čvršći trup koji odaje dojam odlijeva i sasvim novi doživljaj plovidbe. Odlične hidrodinamičke osobine, posebno kod brzih plovila na lošem moru.
  •    Održavanje gotovo da i nije potrebno osim redovite izmjene cink protektora (na HIGHFIELDA nisu potrebni).
  •    Krpanje aluminijskog trupa značajno je lakše ako se ošteti dno nego kod stakloplastike. Nema osmoze. 
  •    Plovidba bez lomljave i škripanja po teškom moru koje imamo na plovilima od stakloplastike. Čvrst i lagan kod udara u valove.

Mane aluminija.

  •    Ne podnosi dodir niti s jednim metalom, a posebno bakrom. Problem se riješava teflonskom masom koja se maže na sve dodirne površine dvaju metala (Duralax).
  •     Zvuk lima kod udaranja u valove, ali samo kod jeftino konstruiranih ili plovila koja nemaju zaštitu palube od pluta ili anti-slip od pluta koja neutralizira taj zvuk.
  •     Zahtjeva urednu promjenu malo večih cink protektora ukoliko trup nije elektrolitski zaštićen posebnom bojom. HIGHFIELD trupovi svi su redom zaštićeni elektrolitskom bojom pa cink protektori nisu potrebni osim ako oštetimo trup.
  •    Mali broj radionica za popravak aluminija u HR. Radionice koje imaju mogućnost popravka i varenja aluminija nisu u mogućnosti popravljati brod u moru već ih treba dovući do radione jer su strojevi za varenje daleko od mobilnih.

Kako to radi HIGHFIELD?

   Najmodernija tvornica u Kini uz europski management omogućila je da je HIGHFIELD danas treći najveći svjetski proizvođač gumenjaka iako ima samo aluminijska korita. Ovaj vrtoglavi uspon omogućila im je i dilerska mreža od 36 dilera, a uvoznik za područje ex YU je u svega 3 godine rada došao od posljednjeg do trećeg dilera u Europi. Na videu ispod pogledajte kako to radi HIGHFIELD.. 

Malo detaljnije...

 

HIGHFIELD Patrol

Hrvatska

   HIGHFIELD Patrol serija profesionalnih gumenjaka namjenjenih raznim državnim službama na moru, roniocima, firmama za pomoć na moru, SAR službama, organizatorima brzih adrenalinskih izleta, rentierima te svima onima zaljubljenicima u adrenalin koji od svog gumenjaka traže savršenu završnu obradu i gumenjak koji će im dati najviše zadovoljstva u vožnji. Serija Patrol sastoji se od 4 modela i to velićine 600, 660, 760 i 860 cm preko svega.

   Uska veza između HIGHFIELD gumenjaka i HONDA motora na svjetskoj razini nastavlja se i u Hrvatskoj. Zahvaljujući toj suradnji na globalnoj razini HONDA vanbrodski motori su potpuno prilagođeni te se pre-rigging može naručiti več u tvornici.

HIGHFIELD Patrol u Hrvatskoj zastupa i prodaje:

Alimar Skiper Sistemi d.o.o.

Sv. Nikole Tavelića 64

23 000 Zadar HRVATSKA

OIB: 82978630058

highfield@alimar.hr

drago@alimar.hr

GSM Drago: 098 429 018



Skipper’s log book

Skipper’s log book

Bearing in mind that navigation is in its essence an empirical science, a team of respected seamen and the experienced skippers have created for you

Contacts

Alimar d.o.o.
Sv. Nikole Tavelića 64
23000 Zadar
CROATIA

T./F. +385.23.250.087
GSM: +385.98.306.609